نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

ترخون و خواص آن

ترخون به انگلیسی،ترخون چیست،ترخون english،ترخون+خواص،ترخون در غذا

یکی از سبزی های پر خاصیت که شاید در مورد آن اطلاعات کمی داشته باشیم ترخون است.لازم به ذکر است که ترخون گیاهی چندساله و پایا بوده که  معمولا واریته sativa آن عطر و طعم ویژه ای داشته و برای مصرف خوراکی کشت می شود. جالب است بدانید که نام انگلیسی ترخون یعنی tarragon از نام فارسی آن گرفته شده است.بهتر است بدانید که ترخون در طول رویش به مقادیر فراوانی آب نیاز دارد. البته از این رو گیاه باید در زمینهای غنی از آب کشت گردد. در واقع آبیاری برای این گیاه در مرحله تشکیل شکوفه‌ها و نیز بعد از برداشت محصول ضروری است. در ضمن خاک مناسب برای کشت ترخون خاکهای با بافت متوسط (شنی – رسی) و با ضخامت زیاد لایه سطح‌الارض می‌باشد

ترخون،خواص ترخون

 

خواص درمانی گیاه ترخون را بشناسید
لازم به ذکر است که  ترخون دارای مقادیر بالایی ویتامین A، B و ویتامین C می باشد..گفتنی است که علاوه بر این دارای ریز مغذی هایی مثل روی، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، پتاسیم و مس می باشد.قابل ذکر است که ترخون برای درد مفاصل مفید می‎باشد بهتر است بدانید که همراه غذا خورده شود و یا کوبیده آن به‎صورت ضماد استفاده گردد.  جالب است بدانید که ترخون درمان‎کننده قاعدگی‎های دردناک می‎باشد و همچنین قاعده‎آور است.  گفتنی است که کسانی که سرعت انزال دارند و ضعف قوه باه و سستی کمر، ترخون خشک را با زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده به کمر بمالند اگر ریشه ترخون باشد بهتر است.
ترخون،خواص ترخون
بهتر است بدانید که افراط در خوردن ترخون باعث کم شدن شهوت می‎گردد و خون را تیره می‎ نماید.گفتنی است که  جویدن ترخون موجب جلوگیری از خونریزی لثه و التیام زخم‎ها می‎شود.لازم به ذکر است که  کسانی که نقرس دارند از دم‎کرده ترخون استفاده کنند.

 

ترخون،خواص ترخون

جالب است بدانید که  ترخون برای دل درد و دردهای معده که دراثر غذا به وجود آمده است مفید و موثر می‎باشد.در واقع اگر معده شما تنبل و ترشح آن ضعیف است ترخون میل کنید.لازم به ذکر است که  برای پیشگیری از تصلب شرائین و بیماریهای عروقی برگ‎های ترخون را جویده و میل نمایید.

 

ترخون،خواص ترخون
نکتهقابل توجه: در واقع مصرف طولانی مدت ترخون می تواند سبب ایجاد سرطان شود که به دلیل استراگول موجود در آن است. بهتر است بدانید که علاوه بر این، به دلیل تاثیر استراگول بر جنین و ایجاد ناهنجاری در آن، زنان باردار نباید از آن استفاده کنند. از سویی دیگر ترخون باعث آغاز قاعدگی شده و در زنان باردار می تواند منجر به سقط جنین شود. . حتما حالا که خواص این گیاه را می دانید در جای خود استفاده نمایید.

ترخون و خواص آن

مطالب مرتبط:

ریحان

شوید

جعفری

گشنیز

تره



:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

کویر ریگ جن+ عکس

کویر ریگ جن کجاست،کویر ریگ جن سمنان،منطقه کویری ریگ جن،عکس کویر ریگ جن

کویر ریگ جن را تا به حال دیده اید یا قصد سفر به آنجا را داشته اید؟

جالب است بدانید که کویر ریگ جن در جنوب غربی و غرب دشت کویر، از شمال به جنوب سمنان و جنوب شرق گرمسار، از غرب محدود به پارک ملی کویر و تنگ ظلمات از شرق به محور ارتباطی جندق ـ معلمان و از جنوب به شمال انارک و چوپانان محدود شده است. در واقع ریگ جن با وسعتی برابر با ۳۸۰۰ کیلومتر مربع در این محدوده قرار گرفته است. البته به عبارتی می توان گفت که ریگ جن در حاشیه شمالی به کوه گوگردی، در حاشیه شرقی به جاده دامغان ـ جندق و در قسمت شمالی به رودخانه ورگی که از ارتفاعات کوه گوگردی سر چشمه می گیرد منتهی می شود.بد نیست بدانید که این رود در جهت شمال غربی ـ جنوب شرقی وارد ریگ جن می شود و کوه ملاهادی در حاشیه جنوبی این ریگزار قرار گرفته است

کویر ریگ جن،عکس کویر ریگ جن
جالب است بدانید که این منطقه در باورهای مردم بومی کویر، به عنوان سرزمین نفرین شده نیز یاد شده است. آنها عقیده دارند که ارواح پلید و شیاطین در این سرزمین اسرارآمیز حکومت می کنند و به همین دلیل هر که پا به ریگ جن می گذارد بلعیده می شود و دیگر باز نخواهد گشت.واقعیت این است که در منطقه کویری ریگ جن که به مثلث برمودای ایران نیز مشهور است تا چشم کار می کند تپه های شنی و باتلاق های نمک وجود دارد.

کویر ریگ جن،عکس کویر ریگ جن
لازم به ذکر است که ریگ جن، شگفت انگیز ترین، اسرار آمیز ترین و ترسناک ترین منطقه ایران نامیده شده است، در واقع با باتلاق های سهمگین که مرگ را برای هر موجودی زنده ای به ارمغان می آورد.لازم به ذکر است که  اتفاقات بی پاسخ و توجیه نشده بسیاری در این منطقه روی داده است و نمک زار های این منطقه محل قتل و دفتن موجوات زنده بسیاری بوده است.

کویر ریگ جن،عکس کویر ریگ جن

دقت داشته باشید که بهترین مسیر دستیابی به این منطقه، جاده سنگفرش ملک آباد است که در بخش شمال شرق پارک ملی کویر قرار دارد.واقعیت این است که بهترین وسیله برای عبور از این کویر نیز ، جیپ های سبک وزن است. البته به خاطر داشته باشید که هر لحظه امکان گیر کردن و گم شدنتان در کویر ریگ جن وجود دارد.

کویر ریگ جن،عکس کویر ریگ جن
بدنیست بدانید که سفر به ریگ جن اغلب با بیشترین حد تجهیزات صورت می گیرد.در واقع در این سفر لازم است برای مدت حداقل 15 روز ذخیره غذا ، آب، بنزین و وسایل فنی خودرو همراه گردشگر باشد. دقت کنید نقشه را هم فراموش نکنید، چون سفر به ریگ جن بسیار خطرناک است. البته مهمترین مسئله اینکه اگر تا به حال کویر نوردی نکرده اید و به اصطلاح حرفه ای نیستید، برای اولین تجربه، به هیچ عنوان ریگ جن را برنگزینید. حتی اگر حرفه ای هم هستید، حتما به طور گروهی به این منطقه سفر نمایید تا درگیر مسایل خطرناک نشوید.

کویر ریگ جن+ عکس

 



:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

تره فرنگی و خواص آن

تره فرنگی به انگلیسی،تره فرنگی چیست،تره فرنگی در بارداری،تره فرنگی english،تره فرنگی خواص

درباره تره فرنگی و خواصش چقدر میدانید؟

بهتر است بدانید که تره‌فرنگی با طعمی بهتر و شیرین‌تر از پیاز، مزه غذا را بدون اینکه طعم خود را قالب کند، بهتر می‌کند. البته تره فرنگی از خانواده پیاز، موسیر و پیازچه است که شباهت زیادی با پیاز‌چه نیز دارد.در واقع تره فرنگی مثل پیازچه، پیازی کوچک و ساقه‌ای استوانه‌ای شکل و سفیدرنگ دارد که به برگهای پهن، سبز و پیچیده منتهی می شود.قابل ذکر است که تره فرنگی‌ها، حدود 30 سانتیمتر طول و حدود 2.5 تا 5 سانتیمتر قطر دارد.بدنیست بدانید که مزه‌ و طعم آن مانند موسیر اما کمی شیرین‌تر و خوش مزه تر می باشد.

تره فرنگی،خواص تره فرنگی
فواید تره‌فرنگی را بشناسید

بدنیست بدانید که تره فرنگی مثل سیر و پیاز از خانواده گیاهی به‌نام آلیوم (Allium) است به دلیل یکی بودن خانواده تره‌فرنگی و سیر و پیاز،‌ حاوی موادی یکسان می‌باشند که برای سلامتی مفیدو موثر است.
کم شدن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون با تره فرنگی
جالب است بدانید که دانشمندان مشاهده کرده اند که گیاهان خانواده آلیوم، کلسترول بد(LDL) خون را کاهش می‌دهند در حالیکه همزمان با آن کلسترول خوب) HDL) را نیز افزایش می‌دهند. در واقع این فعالیت بسیار برای جلوگیری از پیشرفت و افزایش پلاکهای خونی که منجر به گرفتگی رگها و بیماریهای قلبی در بیماران دیابتی می‌گردد بسیار بااهمیت است. بدنیست بدانید که اگر این پلاکها بدون توقف رشد نمایند، سبب حمله قلبی یا سکته می‌شوند. گیاهان آلیوم، حتی موجب کاهش فشار خون بالا، که عامل دیگری برای حمله قلبی و یا سکته می‌باشد، هم می‌گردد.
تره فرنگی،خواص تره فرنگی

تقویت سلامتی با تره فرنگی

بدنیست بدایند که مصرف گیاهان آلیوم، دو تا چندین دفعه در هفته، موجب کاهش ابتلاء به سرطان روده و پروستات می‌شوند.در واقع تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر آلیوم بر سرطانها، نشان داده است که موادی درون این غذاها است که توانایی حفاظت از سلولهای روده را در مقابل عوامل سرطان‌زا داردواین فوق العاده است.
لازم به ذکر است که اگرچه مواد موجود در تره فرنگی مانند مواد موجود در سیر و پیاز است، اما میزان آنها بسیار کم می باشد.بدنیست بدانید که به همین دلیل برای بدست آوردن تاثیر این مواد باید از مقدار زیادی تره فرنگی استفاده کرد. البته خوشبختانه طعم شیرین و ملایم آن موجب می‌شود که خوردن آن به مقدار زیاد، سهل باشد.

تره فرنگی،خواص تره فرنگی

چگونه تره فرنگی راانتخاب و نگهداری نماییم

خوب است بدانید که تره فرنگیها با برگهایی به رنگ سبز تیره و گردنی سفید مشخص شده‌اند. البته یک تره فرنگی خوب نباید زردرنگ و پلاسیده باشد و حتی نباید پیاز آن شکسته و ضرب دیده باشد. در واقعاگرچه تره فرنگی‌های بزرگتر و بلندتر فیبر بیشتری داشته باشد، تنها آنهایی را انتخاب نمایید که 2 تا 5 سانت طول داشته باشند.
جالب است بدانید که تره فرنگی را می‌توان برای چند روز بدون اینکه فاسد شوند در یخچال نگهداری نمود. البته تره فرنگیها را باید درکیسه‌ای قرار داد تا رطوبت خود را از دست ندهند. تره فرنگی پخته شده اگرچه زود فاسد می‌شود،‌ اما می‌توان آن را برای 2 روز در یخچال نگهداری نمود. تره فرنگی را می‌توان برای 3 ماه در فریزر نگهداری کرد.

تره فرنگی،خواص تره فرنگی

امیدواریم از خواص سرشار این سبزی بهره مند شوید.

تره فرنگی و خواص آن

مطالب مرتبط:

تره

پیاز

سیر



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

ابو علی سینا +تاریخچه و عکس

ابوعلی سینا زندگینامه،ابوعلی سینا بلخی،ابوعلی سینا دانشمند ایرانی،ابوعلی سینا کتاب قانون،ابوعلی سینا+آثار

ابوعلی سینا مرد بزرگ ایرانی که در بخار متولد شده است .جالب است بدانید که ابو علی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی که در جهان غرب به نام(Avicenna) و با لقب “امیر پزشکان” مشهور شده است، در ماه صفر از سال 370 هجری قمری در شهر بخارا چشم به جهان گشوده است .لازم به ذکر است که این حکیم بزرگ که بعدها موثرترین چهره در علم و فلسفه جهان اسلامی شده است و القابی مانند شیخ الرئیس، حجه الحق و شرف الملک به او دادند، از بدو کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فرا گرفتن علوم متفاوت دارد.ودر واقع  از آنجا که پدرش عبدالله سخت در تعلیم و تربیت او می کوشید و خانه او محل ملاقات دانشمندان دور و نزدیک بود، ابن سینا تا ده سالگی تمام قرآن و صرف و نحو را یاد گرفت و آن‌گاه به فرا گرفتن منطق و ریاضیات پرداخت. استاد او در علم ریاضیات “ابو عبدالله ناتلی” بوده است .

بوعلی سینا،ابو علی سینا

بدنیست بدانید که پس از آن نزد “ابو سهیل مسیحی” به یادگیری طبیعیات و مابعدالطبیعه و علم طب همت گماشت.لازم به ذکر است که او در شانزده سالگی در همه علوم زمان خود استاد بود جز در مابعدالطبیعه؛ آن هم به صورتی که در متافیزیک ارسطو آمده بود و با آنکه چهل بار تمام این کتاب را مطالعه کرده بود، نمی توانست آن را درک  نماید. تا این که به شرح فارابی بر این کتاب دست یافت و توانست مسائل دشوار آن را درک کندو آن را بفهمد.بهتر است بدانید که هنگامی که ابن سینا به هجده سالگی رسید، دیگر احتیاج به خواندن و فراگیری هیچ علمی نداشت؛ چرا که همه علوم را فرا گرفته بود و تنها لازم بود تا فهم خود را لحاظ عمق افزایش دهد تا آموخته های خود را بهتر بفهمد و درک نماید.

بوعلی سینا،ابو علی سینا

لازم به ذکر است که  به سبب آشفتگی اوضاع سیاسی در ماوراء النهر ، زندگی بر ابن سینا در زادگاهش دشوار شد و او مجبور شد بخارا را به مقصد جرجانیه و سپس گرگان ترک نماید.واقعیت این است که بنا به گفته منابع معتبر، ابن سینا در این سفر با عارف و شاعر مشهور و بنام “ابو سعید ابوالخیر” ملاقات کرده است.

بوعلی سینا،ابو علی سینا
لازم به ذکر است  که این سفر برای ابن سینا بخت بلندی داشت؛ چرا‌‌‌‌ که پس از رسیدن وی به همدان، او را برای درمان امیر شمس الدوله که بیمار شده بود و تمامی پزشکان از معالجه وی ناتوان بودند، دعوت کردند.در واقع  بوعلی توانست شمس الدوله را معالجه کند و به همین دلیل چنان تقربی نزد وی پیدا کرد که عهده دار منصب وزارت گردید و مدت چند سال؛ تا هنگام مرگ امیر، عهده دار این وظیفه سنگین بود و د راین سمت قرار گرفت. بهتر است بدانید که پس از مرگ شمس الدوله بخت از وی روی گردانید و چون از ادامه خدمت در منصب وزارت خودداری کرد، او را به زندان افکندند. در زندان کتاب مشهورش “شفا” را به رشته تحریر درآوردو این کتاب باارزش را نگاشتپس از مدتی توانست از زندان فرار کند و با لباس درویشی از همدان گریخت و فرار کرد.به یاد داشته باشید که ابن سینا از همدان به اصفهان رفت که مرکز بزرگی از علم محسوب می شد. و سال ها بود که آرزوی دیدار آنجا را داشت. در این شهر مورد توجه علاءالدوله قرار گرفت و مدت پانزده سال با آسایش خاطر و آرامش در آن شهر زندگی نمود.
بوعلی سینا،ابو علی سینا
واقعیت این است که او در این مدت، چندین کتاب بااهمیت نیز نوشت و حتی به ساختن رصدخانه هم پرداخت. اما این آسایش یرای وی دائمی نبود؛ چرا که یک بار اصفهان در معرض حمله مسعود غزنوی یعنی فرزند سلطان محمود غزنوی قرار گرفت و در این حمله بعضی از آثار مهم این حکیم بزرگ از میان رفت و نابود شد. در واقع این امر ضربه بزرگی برای وی بود و علاوه بر آن، بیماری قولنج نیز آزارش می داد. به همین دلیل، دوباره به همدان بازگشت و به سال 428 هجری قمری و در سن پنجاه و هفت سالگی در این شهر از دنیا رفت و چشم از جهان فرو بست و در همان جا به خاک سپرده شده است.

ابوعلی سینا مرد بزرگی است که در زمینه علم پزشکی  بسیار مشهور است.

آرامگاه ابو علی سینا +تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

آرامگاه بابا طاهر

غار علیصدر



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

آرامگاه خواجوی کرمانی

آرامگاه خواجوی کرمانی شیراز،آرامگاه خواجوی کرمانی،ارامگاه خواجوی کرمانی در شیراز،آرامگاه خواجو کرمانی،مقبره خواجوی کرمانی کجاست

یکی ازجاهای دیدنی در شهر شیراز آرامگاه خواجوی کرمانی است.

جالب است بدانید که آرامگاه خواجوی کرمانی (شاعر مطرح کرمانی) که در شهر شیراز مرکز استان فارس قرار گرفته است، علاوه بر آرامگاه حافظ و سعدی یکی دیگر از مکان هایی است که گردشگران ادب دوست از آن بازدید می نمایند و طرفداران بسیاری دارد.

آرامگاه خواجوی کرمانی،معرفی آرامگاه خواجوی کرمانی

لازم به ذکر است که بدانید در بدنه غربی تنگ الله اکبر شیراز، مشرفه بر دروازه قرآن، آرامگاه شاعر بزرگ کرمانی، کمال الدین ابوالعطاء محمود ابن علی کرمانی متخلص به خواجو قرار گرته است. در واقع جمال الدین ابوعطاء محمودبن محمود کرمانی مشهور به خواجوی کرمانی که در سال ۶۷۹ هجری چشم به جهان گشود و در سال ۷۵۲هجری قمری در شیراز چشم از جهان بست  در واقع بزرگترین شاعر شهر کرمانی است، ولی زادگاهش را ترک گفته است و به سیر و سیاحت پرداخت و درانتهای عمر در پناه ابواسحاق اینجو به سر می برده است و با بسیاری از بزرگانی چون عبید زاکانی، سلمان ساوجی، عماد فقیه کرمانی، خواجه حافظ شیرازی و صوفی مشهور شیخ امین الدین بلیانی مراودات و نزدیکی داشته است .

آرامگاه خواجوی کرمانی،معرفی آرامگاه خواجوی کرمانی

واقعیت این است که محل آرامگاه در محوطه ای بدون سقف قرار دارد. در وسط صفه آن سنگ قبری است که بالای آن محدب و دارای برآمدگی می باشد.. روی این سنگ کتیبه ای که بیانگر قبر خواجو باشد وجود ندارد. فقط بالای سنگ عبارت: «کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام» به خط ثلث نگاشته شده است. لازم به ذکر است که در بالا و پایین قبر نیز دو ستون سنگی کوتاه قرار دارد که طبق رسم آن زمان در بالا و پایین قبور عرفا و شعرا وجود داشته است. کمی بالاتر ازمقبره خواجو ۳ غار دیدیه می شود.در واقع یکی از آن ها غاری است که محل عبادت و ریاضت زهاد و مشایخ بوده و خواجو نیز مدتی در آن جا به عبادت مشغول بوده است.

آرامگاه خواجوی کرمانی،معرفی آرامگاه خواجوی کرمانی

قابل توجه است که در سال ۱۳۷۰ به همت دانشکده ادبیات دانشگاه کرمان، کنگره بزرگداشت خواجو در کرمان برگزار شده است و مراسم اختتامیه این کنگره در شیراز انجام شد. البته با همین انگیزه به همت شهرداری شیراز و استانداری فارس، آرامگاه خواجو مرمت و بازسازی شده است که شامل بازسازی کف و بدنه و ایجاد یک سری دیواره های عمودی با مصالح سنگ است. هم چنین مجسمه ای از سر و صورت خواجه از سنگ تراشیده شده، در این مکان قرار گرفته است و نمادی است برای بزرگداشت این شاعر بزرگ کرمانی.

آرامگاه خواجوی کرمانی،معرفی آرامگاه خواجوی کرمانی

بهتر است بدایند که بنای آرامگاه خواجوی کرمانی به شماره ۹۱۶ در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

در سفر به شهر شیراز ازآرامگاه این شاعر گرانقدر دیدن فرمایید.

آرامگاه خواجوی کرمانی

مطالب مرتبط:

آرامگاه حافظ

آرامگاه سعدی

باغ ارم شیراز

ارگ کریم خان



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

هلو و خواص درمانی

هلو انجیری،خواص هلو ،خواص برگه هلو،خواص برگه هلو،خواص هلو در بارداری،خواص هلو برای پوست

بهتر است بدانید که کاهش کلسترول و برطرف کردن دردهای شکمی بعضی از خواص درمانی هلو این میوه درشت، آبدار و شیرین و خوشمزه هستند.

در واقع هلو میوه‌ای درختی است که ارتفاع درخت آن به 5/3- 2 متر است و مثل بعضی از گیاهان، ‌قبل از بیرون آمدن برگ،‌ گل می‌دهدو درخت بسیار زیبایی است.

لازم است بدانید که برگ‌های این گیاه باریک و بلند بوده و گل‌های آن درشت و صورتی رنگ است و میوه آن درشت، آبدار و شیرین می‌باشد و هسته آن درشت و سخت

می باشد.

قابل ذکر است که دوران شکوفه‌ دهی این گیاه در فصل بهار می باشد.

هلو،خواص هلو

خواص درمانی هلو را بشناسید:

لازم است بدانید که در درمان بیماری‌های حاد عفونی و نیز بیماری‌های کلیوی و ناشی از کم خونی تاثیرگذاراست.

بهتر است بدانید که در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

در واقع  برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی موثر است.

گفتنی است که در برطرف کردن دردهای شکمی مفید است.

لازم به ذکر است که برای درمان دردهای روماتیسمی کاربردی است.

هلو،خواص هلو

لازم به ذکر است که با تحریک ماده مترشحه معده، عمل هضم را ساده تر می‌ نماید.

در واقع در درمان سرفه‌های شدید موثر و تاصیر گذار است.

بهتر است برای تخفیف خستگی‌های مفرط و نیز حالات افسردگی هلو مصرف کنید.

چالب است که بدانید  این میوه با داشتن قند و کربوهیدرات، انرژی از دست رفته را احیا می‌کند و خاصیت انرژی زا دارد.

هلو،خواص هلو

 به یاد داشتن مقدار بالای فسفر، محافظ سیستم عصبی است و برای درمان افرادی که دچار اختلالات عصبی هستند بسیار موثر می باشد.

لازم به ذکر است هلو که محافظ طبیعی سیستم ایمنی بدن می باشد.

جالب است بدانید که خوردن هلو به جای صبحانه، عملکرد روده و کبد را منظم می‌کند و خاصیت قلیایی بودن خون را حفظ می‌نماید

هلو،خواص هلو

راستی اگر آب هلو را به صورت لوسیون روی پوست بمالید سبب شفافیت و بازسازی پوست می‌ گردد و پوست را زیباتر می نماید.

بهتر است بدانید که  در پوست هلو موادی وجود دارد که لایه‌های چربی بدن را از بین می‌برد، از این رو برای رفع چاقی موثر می باشد.

هلو و خواص درمانی

مطالب مرتبط:

سیب

زردآلو

خرمالو



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()